הפתעה

הזוגי אוהב להפתיע אותי. והוא עושה את זה טוב.

זה זמן מה אנחנו מדברים על רכישת מחשב חדש. הנייד שלי כבר מזדקן ומתקשה לעמוד בעומס. הזוגי גם מתכנן לעבור לעבוד יותר ויותר מהבית, וזקוק למחשב אמין וחזק יותר מהזקן שלי. דיברנו על לקנות את המחשב לקראת סוף החודש או תחילת החודש הבא, כדי שאספיק לסדר את המחשב ולהשמיש אותו, וגם כדי שנוכל להתקין עוד לפני תקופת המבחנים שלי את שני המחשבים לתפקוד ברשת, כדי שהזוגי יוכל לעבוד מהבית ואני עדיין אוכל לעבוד לפי הצורך על המחשב הנייד. הזוגי רצה לדחות ככל האפשר את הקנייה, או לפחות כך הוא אמר לי.

אתמול, אחרי ארוחת הצהריים, סיכמנו שנלך לחנות המחשבים החביבה עלינו (שם נקנו שתי המדפסות, זו שיצאה לפנסיה וזו הנוכחית). הזוגי והאדון מהחנות מחליפים מבטים, והוא שאל את הזוגי אם אני יודעת, וכמובן שלא היה לי מושג. מסתבר שיומיים קודם, כשהזוגי אסף טונר למדפסת מהחנות, הוא הזמין את המחשב בלי לספר לי. חתיכת הפתעה.

כדי להשלים את ההתקנה עוד בסופ"ש מיהרנו לחפש מוניטור בשביל הצעצוע החדש, ובחרנו מוניטור 19 אינטש של LG. ומשם רצתי לשיעור גרמנית. איזה לחץ.

היום ניקינו קצת את חדר העבודה, סילקנו את אסופת הכבלים והכשרנו את השטח למחשב החדש. אני חייבת לציין שסילוק המוניטור הישן (שפורפרת, ענקי כזה) פתאום מפנה כל כך הרבה מקום על השולחן. אפילו יש מקום לנייד למרות כל הדברים החדשים, והמדפסת שעדיין נחה אחר כבוד על השולחן.

אז אחרי כל החיבורים וההתלהבות רציתי להתחיל להתקין את כל הדברים הנחוצים לעבודה שוטפת לפי הרגלינו הקודמים, אבל החלטתי שזה יחכה. קודם כל, אני לא מצליחה לחבר את המחשב למודם באמצעות כבל רשת. הוא מוכן לראות את המודם רק כשהוא מחובר ב-USB. והבעיה היותר חמורה, ה-XP שהותקן על המחשב הוא בספרדית (ואתם כבר יודעים כמה אני אוהבת ממשקים בספרדית). אבל זו לא הבעיה הרצינית. מסתבר שכדי להחליף שפה, צריך לקנות עותק נוסף של ווינדוס, מה שיכול לגרום לנו להתחיל לחבב את הטקסטים הארוכים בספרדית (כי זו ממש לא שפה טכנית מוצלחת). הבעיה הקריטית היא שהממשק הספרדי הוא כל כך אנטישמי שהוא אפילו לא מאפשר להתקין עברית כשפה נוספת, כלומר אי אפשר אפילו לכתוב בעברית. אווווווווווף.

נראה לי שאחכה בינתיים לפני הטיונינג של המחשב, כי אולי צריך יהיה להתקין מחדש את הווינדוס ושאר זוועות.

 

4 תגובות ל-"הפתעה"
  1. אבים

    אני לא מבין למה הוא לא מתקין לך עברית. בגירסה שלי זה עובד מצוין. ותבדקי שוב את ההגדרות בכרטיסית השפות ותוודאי שמסומנת התיבה שמרשה להתקין שפות נוספות. אני לא דובר ספרדית (המערכת מותקנת לניסויים) ולכן יהיה לי קשה להסביר. באנגלית זה בקונטרול פנל>רגיונל סטינגס. הטאב השני.

  2. מרב

    I don't know if it's still relevant, but Microsoft has a solution of language-pack which will save you the need to re-install the OS.

    2. regrading the hebrew: before you can see it, you need to markin the second tab the option f install giles for right-to-left languages.

    3. prehaps if you'll microsoft center, they'll approve you to install english OS with the same serial (=license) you already bought.

  3. מרב

    and of course: have a great 2008, with all the flavors you like. ❗

  4. CrazyVet

    היי מרב,

    קודם כל, שתהייה גם לך שנה נהדרת, עם טעמים, ריחות, מראות וכל מה שעושה טוב 🙂

    שנית, ניסינו כבר לדבר עם מיקרוסופט, גם אני (דרך מרכז התמיכה בארץ) וגם האיש מחשבים שמכר לי את המחשב. אי אפשר להחליף סוג מוצר, כי הרשיון קשור למוצר עצמו (מיקרוסופט או לא?) אבל האיש שמכר לי את התוכנה אמר שאם אני לא משתמשת ב-OS הספרדי, הוא יזכה אותי עליו. הזמנתי (דרך ההורים) רשיון אנגלי פלוס תמיכה בעברית, כלומר זה עכשיו בעיקר עניין של זמן.

    דרך אגב, כולם אמרו שאין לעברית פתרון, למרות שמה שציינת עובד 😀 בינתיים אני לא מתכוונת לספר, במיוחד לאור העובדה שהמחשב בילה כל כך הרבה שעות במעבדה, וההורים שלי כבר הזמינו את התוכנה… חבל שלא ידעתי קודם, אבל לא נורא, עדיין עדיף אינטרפייס אנגלי. ספרדית היא לא שפה טכנית מוצלחת.