טבילת אש

בשמונה בבוקר התייצבתי בבית החולים לחיות, בלי לדעת אפילו באיזו מחלקה אני אמורה להיות משובצת. לצערי פחדי הגדולים התאמתו, ושובצתי למחלקת חירום. הבעיה היא לא עם המחלקה – אלא עם חוסר הנסיון שלי בתחום. מעולם לא התמודדתי עם בעלי חיים במצב קריטי, לא הוכשרתי להתמודדות כזו, ואפילו לא למדתי את התיאוריה מאחורי זה.

אבל מאחר ולא באנו להנות, אלא להשלים את המטרה העליונה (לסיים את הלימודים בחמש שנים בדיוק), בולעים את הצפרדע ומתמודדים עם הפחדים.

עוד לפני שהספקתי להבין מה קורה מסביבי, אחד הכלבים מסר את נשמתו לבורא. וקצת אחרי זה, כשהתבקשתי על ידי אחת הסטודנטיות להשגיח לרגע על חתולה שהייתה במצב קשה, זו הפסיקה לנשום והתחילו לבצע בה החייאה. אתם יכולים לדמיין כמה זה נעים.

לא מפתיע, אם כך, שבארוחת הצהריים חטפתי מיני התקף פניקה, ולמזלי אחת הסטודנטיות הרגיעה אותי, והסבירה שבדרך כלל לא עמוס כל כך, ובדרך כלל קצת יותר רגוע, ושכדאי לדבר עם הרופא האחראי ולהבהיר מה אני יכולה לעשות, ומה לא, ואיך נעשה את זה לאט אבל בטוח. נרגעתי קצת, הייתי כבר די לחוצה. גם העובדה שרק חזרתי ארצה, ועודי מתאקלמת בחדר שהיה חדר הילדות שלי (ולא ממש ישנה בלילה), לא ממש עוזרת. הכל ביחד מעמיס יותר מדי על המעגלים.

אז דיברתי עם הרופא האחראי, והבהרנו את הסוגיה, ולמרות שהתאמצתי לא הצלחתי לבלוע את כל הדמעות שעמדו לי בגרון. לא נורא, אני לא מתביישת ברגשות שלי, אני יודעת שזה טבעי – זו הפעם הראשונה שאני מתמודדת עם סיטואציות שכאלה, ורק טבעי להרגיש מעט מבועתת, אם לא הרבה.

בשאר היום עשיתי מהכל – עזרתי איפה שיכולתי. אפילו הכנסתי קטטר שתן בפעם הראשונה בחיי, והצלחתי. את החתולה מקודם הנשמתי קרוב לשעתיים ברצף. בשלב מסוים מישהי אמרה לי שהחתולה נראית קצת לא מחוברת – וכשהרופאה בדקה לה דופק, עלינו על זה שהיא החזירה את נשמתה לבורא החתולים. אפשר לומר שזו טבילת האש שלי – ואני די מבולבלת, ועדיין בסערת הרגשות. אני מניחה שלעולם לא אשכח את החתולה.

אני מקווה שמחר יהייה קצת יותר טוב. אני לא אוכל לעמוד בשבועיים עם כל כך הרבה חיות שמזדכות על הנשמה.

לילה טוב,

CrazyVet

6 תגובות ל-"טבילת אש"
  1. almost30

    נשמע לא קל, אבל נראה שהתמודדת באומץ. בהצלחה!

  2. CrazyVet

    אם התקף פניקה נחשב להתמודד באומץ…
    לצערי נראה לי שהדרך היחידה להתמודד עם סיטואציות כאלה לאורך זמן היא לאבד לאט-לאט את הרגישות. אני לא רוצה שזה יקרה לי, אבל מצד שני קשה לי כל פעם מחדש לבלוע את הדמעות כשאני רואה את הבעלים ממררים בבכי על הכלב האהוב, או החתולה היקרה.

  3. vandersister

    🙁

    אני נכנסת להתקפי חרדה מדברים פעוטים בהרבה… באמת פעוטים. אז באמת לא קשה להבין שהיה לך כל כך קשה להתמודד… אני מקווה שעם הזמן באמת תפחת הרגישות – לא לבני אדם ולא לבעלי החיים, אלא לסיטואציה. אני בטוחה שלא תהפכי לאדם עם לב של אבן. את פשוט לא כזאת 🙂

  4. CrazyVet

    ואנדר, תודה על הבעת האמון. אני לא כל כך בטוחה בכך…

  5. אתון עיוורת

    הו, הזכרת לי ימים רחוקים עת הייתי פרח -פסיכולוגית (על משקל פרח-טיס) והפסיכיאטרית האטומה שאצלה עשיתי משהו כמו התמחות מעשית שלחה אותי עם חולת נפש אפילפטית לטייל ברחבי העיר {לא נכנס לפרטים של העניין] ואפילפטית זה אומר שכל שתי דקות היא קיבלה התקפה. והתקפה זה אומר נפילה על הרצפה עם כל מה שנלווה עם זה, באמצע הרחוב. עזבי, זאת הייתה חוויה טראומטית ואני לא מגזימה כשאני אומרת טראומטי.
    לפעמים האטימות וחוסר הרגישות של אלו שאמורים להנחות אותך או ללמד אותך – מזעזעים.
    אני לא בטוחה שאת צריכה לבלוע את הצפרדע. דיברת כבר עם מישהו שם?

  6. CrazyVet

    אכן, דיברתי עם מנהל המחלקה שאמר לי לקחת את העניינים בקצב שלי. בכלל ההכשרה שלי שונה מאוד מההכשרה פה, והיא עדיין לא הושלמה (חסרה לי עוד השנה האחרונה, אבל היא גם ככה לא ממש קלינית). באופן כללי החבר'ה שנפלתי עליהם אחלה, ועוזרים המון.

    עכשיו, אחרי שבוע במחלקה, אני חושבת שבסופו של דבר היום ההוא היה קצת יוצא דופן – יום ראשון שלי, יום ראשון בשבוע (שידוע שהוא יום קשה, אחרי סופשבוע והכל) וגם החוסר מוכנות שלי (אפילו לא ידעתי שאני מגיעה לשם, אולי אם הייתי יודעת, רמת המוכנות הייתה מעט יותר גבוהה).