מודול ביקורים #1

היום התחלתי את מודול הביקורים (consultas) שהוא חלק מהקורס ברפואה פנימית שסיימתי בדיוק לפני שלושה ימים*. המודול נמשך בדיוק שבוע**, וכולל גם משמרת סופ"ש שלא ברור מה טעמה – רוב הפעמים לא רואים כלום. אבל אם יש לך מזל מחורבן ואתה עושה אותו בשבוע האחרון לפני הבחינות, תהייה לך המון עבודה ותצא הביתה מאוחר.

אז מה היה לנו היום:

  • כלבלב קטן בן 13 מגזע טרייר שסובל מבעיות עור ומגיב רע לטיפול שניתן לו – מדכאי תגובה חיסונית. חוץ מזה יכול להיות שיש לו אבנים בדרכי השתן, וגם במישוש יש לו גוש בין שתי צלעות בצד שמאל. אחד הכלבים הכי רגועים שיצא לי לראות – נותן למשמש, רגוע… לא גילינו שום דבר.אין הרבה מה לגלות במקרה כזה. הווטרינרית מ' החליטה לנסות לשלול ליישמניה***. למרבה השמחה הציטולוגיה של הגוש הראתה שמדובר בליפומה^, כך שבינתיים אין צורך לסלקו.
  • דני ענק שעונה לשם של גלידה, בצבע אפור כסוף. ההיסטוריה שלו כוללת ליישמניה וארליכיה, שתיהן בטיפול. סובל מבעיות מפרקים על רקע חיסוני כתגובה לאחת משתי המחלות הנ"ל, ואולי שתיהן. מטופל בסטרואידים, כמובן.
  • יורקית עם ליישמניה (ניחשתם?) שלא טופלה בשנתיים האחרונות. סבלה מגלומרולונפריטיס, ואחרי שהבעלים "החליטו" להפסיק את הטיפול לפני שישה חודשים, פיתחה כשל כלייה. אני מתה על בעלים כאלה, בגללם החלטתי לא להיות קלינאית.
  • חתולה מתוקה מאוד, אבל באמת, קטנטונת, שוקלת בערך שני קילו. אפורה, עיניים ירוקות, לא שורטת, לא נושכת ואפילו נותנת נשיקות. לא עשתה פיפי מאתמול, ויש לה קושי במתן צואה. אחרי מישמושים רבים בבטן וצילום רנטגן, אובחנה דלקת אידיופטית בדרכי השתן. כלומר – היא לא צריכה שום טיפול, כי הדלקות האלה עוברות לבד אחרי כמה ימים. רק משככי כאבים. אני שמחה בשבילה, יותר טוב. מצד שני, הבובונת רק בת שנה, כך שסביר שהיא תהייה בריאה באופן כללי.
  • כלב פיטבול בן 10, ליישמניה (איך ידעתם?) ולימפומה. הגיע לקבל את הכימיותרפיה השבועית. לא מכירה הרבה פיטבולים, אבל זה היה יחסית מותק. רגוע, שקט, ונותן שייתעסקו איתו בלי סוף.

נראה מה מחכה לנו מחר.


*הבחינה הייתה ביום חמישי, 8.8, התוצאות התפרסמו היום.
** מזל, כי הוא משעממממם, רוב הזמן יושבים ומחכים שהמשיח יגיע, וכשיש ביקור, נכנסים 7 אנשים ומתגודדים סביב כלב קטן מינימליסטי.
*** הלייטמוטיב של היום – שמענו את זה כמעט בכל ביקור.
^ ליפומה – גידול שפיר של רקמת שומן. לקריאה נוספת – וויקי.

 

לא ניתן להשאיר תגובות.