טירמיתות

אתמול אירחנו לארוחת ערב את ג'ורדי ואנה, חברים של הזוגי דרך חבר שלו מהלימודים. כמעט אחרי שש שנים פה (שבע וקצת לזוגי) סופסוף יש לנו חברים קטלניים אותנטיים, משימה קשה לפעמים – הקטלניים מאוד סגורים (אפילו ג'ורדי ואנה מודים בזה). הארוחה הייתה מוצלחת ביותר – הרבה יין לבן משובח, קאווה נהדרת (שג'ורדי ואנה הביאו). ישבנו עד שלוש לפנות בוקר, למרות שאנה התחילה לעבוד מוקדם (מצילה בקיץ, מורה בחורף).

הזוגי בישל, כרגיל, ואני הכנתי את הקינוח. למנה ראשונה הוא הכין חציל ביוגורט עזים וטחינה, וגם קלמאר עם פלפלים קלויים. זו הייתה הפעם הראשונה שהכנו קלמאר בבית, כך שהתוצאה לא הייתה אופטימלית, אבל בהחלט טעימה. למנה שנייה, שד ים ותפוחי אדמה דקיקים (מנדולינה* מנדולינה…) בתנור, יאמממי.

ולקינוח, הכנתי טירמיתות. עכשיו התותים פשוט נהדרים, ולאחרונה הכנתי כמה פעמים תות במסקרפונה, אחד התענוגות היותר שחיתותיים, אבל רציתי לצרף לתות קצת משהו אלכוהולי בלי להרוס את המרקם של הגבינה. הפתרון – להסב את המתכון הנהדר לטירמיסו, לטירמיתות. שכבה ראשונה של ביסקוטי סבויארדי ספוגים ביין מתוק. רציתי מוסקט אבל לא מצאתי, אז ערבבתי מנזנייה (Manzanilla), סוג של שרי מדרום ספרד, עם סוכר וניל, כי למרות ההמלצה של המוכר בחנות, המנזנייה בכלל לא מתוקה, אלא דומה יותר לוורמוט חלש. אחר כך סידרתי שכבה של תות פרוס (מנדולינה אהובתי), ואחריה, שכבת קרם מסקרפונה ממותק קלות עם חלמון ביצה. עוד שתי שכבות כאלה, ולמקרר ללילה. קצת לפני ההגשה קישטתי בחצאי תות מלמעלה.

בשיא הכנות, הטירמיתות דורש מקצה שיפורים. הביסקוטי יצאו רטובים מדי, מה שהקשה על ההגשה. למרות ההתפרקות הקלה, הטעם היה פשוט חלומי, כך שהעניין הוא בחלקו אסטתי. נקודות לזכור בפעם הבאה – להרטיב פחות את הסבויארדי, איכשהו, ולדאוג למצוא בקבוק מוסקט, יותר מתחבר לי.

ואי אפשר בלי כמה תמונות, נכון?

שכבה ראשונה

תותים!

קרם מסקרפונה - שכבה ראשונה

שכבה שנייה של תות וקרם מסקרפונה

מוכן

על הצלחת

*קיבלנו מנדולינה במתנה מדודתו של הזוגי כשאמו באה לביקור לפני כשבוע. איזה כיף!

11 תגובות ל-"טירמיתות"
  1. efyska

    איזו השקעה!!!
    הצלחת הכחולה שלך מדהימה. אני רוצה גם.

  2. CrazyVet

    🙂

    הצלחת ממרוקו, מתנה מאבי הזוגי. סט ששמור לאורחים חשובים ושמור בויטרינה. כשאני אומרת את זה בקול רם אני מרגישה כל כך פולניה…

  3. efyska

    well dear, being polish is really about a state of mind

  4. גיא

    ושוב – סחתיין עלייך!
    מילא הצלחת – אבל עשית לי תיאבון. אני חושב שזה חוסר אחריות לשים תמונות כאלה במקום שבו חיים אנשים רעבים שיכולים לראות תותים כאלה..
    אולי יחליטו להכניס את זה בהזדמנות לקוד האתי של כותבי בלוגים.. :mrgreen:

  5. CrazyVet

    אפי, לא חשבתי על זה ככה אף פעם, מעניין. הפילוסופיה של הפולניות?

    גיא, אפשר לנסות, אבל אתה יודע איך זה עם בלוגרים, הם לא אוהבים שאומרים להם על מה מותר (או אסור) לכתוב :mrgreen:

  6. vandersister

    *blink blink*

    גמני רוצה! גמני גמני!!!1 😐 זה נראה כל כך טעים…

  7. מונא

    נראה מעולה!!!

  8. Chirimoya

    כל הכבוד על חברים קאטאלאנים. אני אחרי 5 פלוס שנים בבירת קאטאלוניה, ואף לא דגיגון מקומי אחד ברשתי, אני מודה ומתודה שמעולם לא זרקתי רשתות, אבל מאנשים שמבלים את זמנם בדיג חברים שמעתי שזה לא קל פה.
    אהבתי את השם: טיראמיתות – גדול.

  9. אתון עיוורת

    בא לי להגיב למגיבים, מותר?
    אפיסקה – את חיה בממלכת הקרמיקה והפורצלנים, להזכירך, דלפי???
    וגם -פתחת לי אפשרות מעניינת איך לא להתחרמן מתמונות של עוגות – להסתכל על הצלחות שעליהן הן מונחות ולהתחרמן מהן. רעיון אדיר.
    ובעניין החברים הקטאלנים – נובאמת, אנחנו מדברים פה על קרייזי וט….

  10. CrazyVet

    אויש, כמה מחמאות [אני בצבע של תות].

    צ'ירי, חברים קטלנים זה עניין בעיקר של סבלנות. מתישהו מוצאים כאלה שהם בסדר 🙂

    אתון, אהבתי את הגישה, מעכשיו רק צלחות סקסיות. הגיע הזמן באמת להחליף סרוויס (של היומיום, כי את הנוכחי ירשנו מבעלי הבית הקודמים, ולצערי אחרי כמעט 6 שנים בדירה עדיין לא הצלחתי לשבור את כל הצלחות :mrgreen: )

  11. Chrimoya

    את אומנות הסבלנות למדתי בברסה, הרי הכל פה עובד בסלו מוושן ולפני כל משימה צריך לתרגל מעט שנטי אום כדי לא להתחרפן, אז בקטע הזה אני עדין בחיתולים,וחברים טובים זה מצרך נדיר גם ככה.
    צלחות יפות לא של איקאה ולא נורא יקרות ראיתי בשוק הפשפשים באנקנטס, תלוי ביום במזל ובראיה חדה, אבל אפשר לצוד פריטי איכות במחירי סוף עונת פרנקו.