טעימות יין

חנות היין השכונתית שלנו שייכת לרשת שחוגגת בחודש זה 9 שנים לייסודה. לכבוד המאורע ארגנו שלוש טעימות ללקוחות החנות. שתי הטעימות הראשונות כללו קאווה (Cava) מפנדס (Penedès) של יקב Agustí Torelló ויינות של ארטדי (Artadi) שמשווקים יין מריוחה (Rioja), נבארה (Navarra) ואליקנטה (Alicante). הטעימה האחרונה כללה יינות מפריורט (Priorat).

ביום חמישי בערב טעמנו יינות של ייקב Mas d'en Gil מפריורט. האזור ייחודי באקלים ההררי ובסוג האדמה, שנקראת Licorella (סוג של צפחה עם מעט ברזל). העבירה את הטעימה בחורה נחמדה מאוד, ממשפחה שמייצרת יין זה ארבע דורות. בנוסף לאקלים הייחודי, פריורט הוא אזור יין מאוד לא אחיד בפני השטח שלו, מה שמחייב עבודה ידנית בכל החלקות (טרסות או גידולים בזוויות משוגעות) בצמוד לחמור או פרד. הגפנים מבוגרות למדי, לפחות 40 שנה, ומניבות בערך 1-2 ק"ג בשנה. כל ההסבר הזה מיועד לעזור להבין את המחירים של היין, שמתחילים ב-20 יורו (של היקב הנ"ל). כל יינות האזור, ולא רק של היקב הנ"ל, עולים לא פחות מ-15 יורו לבקבוק.

טעמנו 4 יינות בטעימה "רוחבית", שני סוגי יינות, שני בצירים מכל אחד, 2003 ו-2004. 2003 הייתה שנה חמה מאוד, ו-2004 הייתה שנה מעולה ליין בפריורט (לפי דבריה של הגברת).

  • Coma Vella 2003. גראנש, קאריניאן, קברנה, מרלו וסירה. אל תתנו לרוב השמות לבלבל, מרגישים בעיקר גראנש וקאריניאן. היין מיושן 12 חודשים, בעיקר בחביות עץ ישנות. יין בצבע דובדבן עמוק, ריח עשיר של פירות אדומים (מהגראנש) וטיפה ריח מעושן. בטעימה, מרקם משיי וטעמים מינרליים ושל עשבי תיבול.
  • Coma Vella 2004. את היין הזה רק הוציאו לשוק. הוא דומה מאוד בהרכב שלו ל-2003, אבל צעיר ובועט יותר. הצבע נוטה יותר לסגלגל, והריחות הפירותיים חזקים יותר. המרקם מעט פחות מעודן, בטעימה מורגשים יותר הטעמים המינרליים.
  • Clos Fontà 2003. גראנש, קאריניאן וקברנה סוביניון. היין מיושן 12-14 חודשים בחביות עץ חדשות. צבע דובדבן-סגלגל. ארומה מורכבת, פירות טריים בשלים, ריח ים ומעט עשבי תיבול ומינרלים (הריח מאוד דומה לריח של האדמה). בטעימה, מרקם כמעט סמיך, קטיפתי. אפטרטייסט ארוך ונעים מאוד.
  • Clos Fontà 2004. הרכב דומה ליין הקודם, צעיר יותר. שוב, צבע יותר כחלחל-סגלגל, וארומות פרי בולטות יותר, יחד עם ארומה של שוקולד וקרמל. המרקם פחות חלק ומעודן מ-2004, והטעמים יותר אגרסיביים.

למעוניינים, היינות שטעמנו בשתי הטעימות הקודמות.

Agustí Torelló

Brut 2003. קאוה נחמדה להרמת כוסית שנמשכת כל הלילה.

Brut Nature 2002. קצת יותר מורכבת, פחות מתוקה.

Reserva Barrica Brut Nature 2003. למבינים, מאוד סמיכה ומורכבת למרות המרקם הקצפי. 100% ענבים מזן Macabeu.

Kripta Brut Nature Gran Reserva. לאירועים מיוחדים באמת. יותר טוב משמפנייה, לדעתי (בטח במחיר).

Artadi

Laderas del Sequé Alicante 2005. מונסטרל (Monastrell) עם קצת קברנה וסירה.

El Sequé, Alicante 2004. קצת יותר מוצלח, אבל לא ממש לטעמי (הזוגי אהב אותו יותר).

Santa Cruz de Artazu, Navarra, 2004. החביב עליי במכל היינות שטעמנו אותו ערב. 100% גראנש, אולי בגלל זה. טעמי פירות מאוד חזקים, ומתיקות בולטת (יין יבש אבל מתקתק).

Artadi Viñas de Gain, Rioja 2004. טמפרניו.

לא ניתן להשאיר תגובות.