מה עושים?

כבר סיפרתי לכם שאחד מהארגזים שלי לא הגיע. אחרי הרבה שיחות טלפון ואימיילים, מסתבר שלא מצאו את הארגז האבוד. לטענת הנציג, מאחר וחתמתי על נייר המשלוח הוא לא יכול להפעיל את הביטוח, מה שנראה לי קצת בולשיט, כי בשום מקום על הנייר הזה לא כתוב מספר הפריטים שקיבלתי. בשיחת הטלפון האחרונה, הוא אמר לי שהם יחזירו לי את הכסף על העגלה. שלחתי מייל, וזו התשובה שקיבלתי:

As I told you over the phone, I cannot contact the insurance company for this claim as you signed the paperwork. When you sign that means everything has arrived. Like I told you, we will cover you for this (Corase) as an act of good faith. Having said this, the shopping trolley is too expensive. Is it made out of gold? We can cover upto 40€. I hope you can find one for this. I have been looking over the internet and the average price is 15€-19€.

Please come back to me with your comments.

Rgds

העגלה שאבדה היא עגלה מתקפלת, שבזמנו עלתה הון קטן אולם הייתה שווה כל גרוש, כי היא תופסת כלום מקום. באופן מפתיע, המחירים באתרי אינטרנט גבוהים יותר מאשר בחנויות בבארסה, אבל עדיין לא עוברים את המאה יורו. במהלך השיחה ציינתי את המחיר, וציינתי שבאחד האימיילים, שלחתי לו את הדגם (פלוס תמונה) דרך אתר מכירה (שכלל את המחיר), כך שלדעתי זו לא הייתה צריכה להיות הפתעה גדולה.

כשקיבלתי את המייל אתמול, רציתי ללחוץ על "רפליי" באופן כמעט אוטומטי. עצרתי את עצמי, ופירוורדתי להורים. לא עונים לדבר כזה עם הראש מחומם. אבל 24 שעות אחרי, ולא מעט התהפכויות במיטה (בארבע בבוקר), אני עדיין לא יודעת כל כך מה לענות לחולירות האלה. גם איחרו במשלוח, גם איבדו לי ארגז, וגם מסרבים להחזיר לי את מה שמגיע, כשהכל מבוטח? מה אתם חושבים? איך עונים ליצורים נאלחים שכאלה, וגורמים להם לכבד את ההסכם הראשוני?

5 תגובות ל-"מה עושים?"
  1. efyska

    אני בדרך כלל מעדיפה לא להתעסק עם צואים שכאלו. אני מברכת אותם – שיהיה להם לתרופות וממשיכה הלאה. אל תצמדי לרכוש, קחי אוויר ותמשיכי הלאה בחיים שלך.

  2. גיא

    וואו. איזה כיף שאפשר לעבור חוויית צרכנות כזו בחו"ל! איפה נרשמים?
    איזה חארות! אני דווקא הייתי שחמ לענות להם בשמחה בשמך, או אולי אפילו בשם העו"ד שלך.. (המובילים האלה – האם הם חברה גרמנית? ספרדית?)
    אבל מה שיותר חשוב כרגע – מה היה לך בארגז הזה? האם זה משהו ללא תחליף? בעל ערך סנטימנטלי?

    אני ממש מקווה שהשנה שלך תתחיל קצת יותר טוב מעכשיו.. מגיע לך קצת שקט בחיים.

    שתהיה שנה נהדרת, קרייזי. עם המון אהבה, שקט ושלווה.

  3. CrazyVet

    אפיסקה, אני מתלבטת בין הגישה של לא להתעסק ללנסות לעמוד על שלי. אחרי הכל, שילמתי עבור שירות ואני יודעת שהצדק איתי. הנקודה היא לא לגבי הרכוש, במקרה הזה, אלא לגבי השירות שהוא נתן, ושחסר לי.

    גיא, בכל העולם אפשר להתקל בשירות מחורבן. אפילו בגרמניה (חיכיתי שלושה שבועות לחיבור טלפון+אינטרנט, כשההתחייבות של החברה היא להתקנה תוך שבועיים גג). להתמודד עם זה בשפה שאינה שפת אמך יכול להיות מתסכל ביותר.
    אז ככה: החברה שאיתה התקשרתי היא חברה ספרדית (אבל הסוכן שלהם אנגלי, אז אתה רציני שלח לי מייל 😉 ). הם שולחים את הארגזים לגרמניה, שם חברה אחרת מקבלת את הארגזים ומביאה אותם עד הבית. איפשהו בדרך הלך לאיבוד ארגז אחד. בארגז הזה היתה עגלת הקניות המתקפלת שלי, (שאולי הערך הסנטימנטלי שלה זניח בעיני אנשים אחרים, אבל אני אהבתי אותה מאוד), פריט שלא אוכל למצוא פה, מאחר והעגלות האלה מיוצרות בספרד, וגם לא אוכל כרגע להרשות לעצמי להחליף, מאחר ומדובר בהוצאה לא קטנה (עגלה בשמונים יורו, משלוח מבארסה לגרמניה… אתה יכול לדמיין). העיקרון זה מה שמרגיז פה, ששום דבר לא הולך כמו שצריך עם חארות כאלה. אומרים משלוח תוך 14-21 יום, מגיע אחרי 30, לא הכל מגיע, חלק מהקופסאות מגיעות שבורות, לא מוכנים לפצות למרות שהכל מבוטח. באאאה.

    שתהייה שנה טובה לכולנו 🙂

  4. efyska

    מותק, בטח שלעמוד על שלך זה חשוב, אבל חשוב גם לדעת מתי לוותר ולהגיד fuck them ולהמשיך הלאה. את מחליטה, כמובן.

  5. אתון עיוורת

    אני בעד ללכת לעו"ד מקומי ולהתייעץ ברמה עקרונית האם את יכולה לתבוע אותם. האם יש בית משפט לתביעות קטנות בגרמניה? ו/או לשלוח להם מכתב מעורך דין ( אם יש לך חבר ישראלי עורך דין שיכול לנסח מכתב באנגלית) שבו את מפרטת את כל נקודות אי שביעות הרצון שלך. אני דווקא לא בעד לוותר להם – ולדרוש מהם פיצויים על הכל! לאיים בתביעה שאת תכתבתי עליהם באינטרנט ובכל מקום אפשרי על כמה גרועים הם היו.
    אני מאוד מזדהה עם הקטע של לא לרצות לוותר להם.