קרררר

טוב, היום באופן ספציפי אולי לא כל כך, אבל באופן כללי, 2008 הייתה השנה הקרה ביותר בספרד בעשור האחרון, מסתבר. הטמפרטורות הסתיו הזה, שנגמר היום (עם היום הקצר בשנה), היו קרות מהרגיל, ואופייניות הרבה יותר לחודשים כמו ינואר או פברואר, כלומר טמפרטורות של חורף אמיתי.

כבר עברנו כמה גלי קור מאז תחילת הסתיו. גל הקור האחרון, בשבוע שעבר, תבע קורבנות בקור ובסערות. בנוסף, לא מעט נתקעו בכבישים כמו ה-AP66, שמחבר בין אסטוריאס ולאון. לא נעים בכלל, להתקע כל כך הרבה שעות בשלג.

לעומת כל החדשות הלא-נעימות הללו, בצד מזג האוויר הסוער יש כמה נחמות. האחת, שרוב מאגרי המים באזורים יבשים (כמו האיים הבלאריים) התמלאו יפה במהלך השבועות האחרונים. השנייה תעודד בעיקר את חובבי הסקי – כבר עכשיו, מוקדם יחסית בעונה, יש כמטר וחצי שלג בפירנאים. אלמלא המשבר הכלכלי, זו הייתה יכולה להיות שנה שתשקם את זכרון השלג המועט בשנים האחרונות, אבל נראה לי שרבים ייאלצו לוותר השנה.

נשאר רק לקוות (מבחינתי לפחות) שהחורף עצמו לא יפגין ביצועים, ושהטמפרטורות לא יירדו מעבר לקור נובמבר-דצמבר. בארסה לא בנויה להתמודד עם קור שכזה, וגם אני לא. למזלי הרב, לפחות אני לא צריכה להגיע לפקולטה* מדי יום, כך שזה כבר משהו.

*הפקולטה בנויה באזור שמלכתחילה יותר קר (2-3 מעלות פחות בממוצע בחורף) על טהרת קירות הזכוכית (הלא מבודדת כל כך) ועל כן מצליחה לרכז איכשהו יותר קור בפנים מאשר בחוץ. בקיץ, לעומת זאת, קירות הזכוכית מקנים לה התנהגות של חממה לתפארת, וטמפרטורה של סיר לחץ, בערך. תענוג…

4 תגובות ל-"קרררר"
  1. efyska

    אצלנו קר, אבל לא רטוב. מוזר. נכון? אפילו מתחמם. הגענו ל-10 מעלות פתאום. שרב כמעט.
    קניתי מעיל חם מאוד, סרגתי לי אפודה וברט גדול צמרירי ומחמם ויוק. לא קר, ואין ממש גשם.

  2. CrazyVet

    הגעתי למסקנה שקור הוא עניין שקשור יותר להרגשה סובייקטיבית מאשר למספרים ריאליים. בבארסה 10 מעלות מקפיאות אותי, בעוד שבברלין 5 מעלות הפריעו לי הרבה פחות…

  3. גיא

    הלוואי עליי הקור הזה שאת מדברת עליו.
    אצלינו היו כמה ימים של גשם השבוע, וזהו. כלום. יותר מדי שמש. העניין, בלרוב הקור משכך לי את הכאבים באופן טבעי, והגשם מהווה שיר ערש נפלא לפני השינה.
    לפני שנה, בטיול המדהים שלי בסקוטלנד, מרוב קור נהדר בספטמבר, היו לי 3 ימים מלאים ללא משככי כאבים. כמי שלוקח משככים על בסיס יומי בשנתיים וחצי האחרונות, אני חייב לומר שזה בהחלט היה הישג. מאז עוד ניסיתי לשחזר את זה, אבל ללא הצלחה יתרה.

    תשלחי קצת שלג בשבילי?

  4. CrazyVet

    איזה כיף לך, שאתה מצליח להנות מהקור. אצלי הוא רק מחמיר את כאבי הברכיים, ואם ממש קר, אז גם האגן כואב… לא נעים, גורם לי להרגיש זקנה מ-27 שנותיי.

    אין לנו שלג, רק קור לח ומעצבן 😐