עומס יתר קריטי

זו ההרגשה שלי בשבועות האחרונים, מירוץ מטורף ועיוור אחרי מטרה לא ברורה. מצד שני, אני מרגישה שאני תקועה במקום, הסטגנציה מכרסמת בי, ואני לא מצליחה להזיז את עצמי סנטימטר. אני יודעת שזו סתם תחושה שלי, כי אובייקטיבית, לא ישבתי בבית בלי לעשות כלום, אבל זו ההרגשה שלי.

אולי אני מעמיסה על עצמי יותר מדי, או שהעומס הוא בעיקרו מנטלי? אחרי חמש שנים של לימודים מפרכים, פתאום אני לא צריכה להיערך לשנת לימודים נוספת, מבחירה. הייתי יכולה להתחיל מאסטר בשבועות הקרובים, ובחרתי לוותר על עוד שנת לימודים בקצב מטורף, כי קצת עייפתי מהקצב, ואני לא לגמרי בטוחה לאן להמשיך מפה. לפעמים אני מרגישה שהצורך להחליט מעסיק אותי גם כשנדמה לי שאני לא חושבת על הנושא. אני מנסה לתת לעצמי זמן, ובכל זאת, אני לא מצליחה לשחרר, להשתחרר, להרפות – כדי להיות מסוגלת בעצם להתבונן ולהסיק מסקנות שקולות.

הקיפאון הזה לא מסתפק בראש, אלא משתלט גם על תחומים אחרים. אני מרגישה תקועה, בלי חשק להתחיל (או לסיים) עניינים חשובים לי. למרות שהיה לי שפע זמן (אחרי החתונה, כמובן), לא הצלחתי להביא את עצמי לתפור, לדוגמא, אפילו שהיו לפחות שני פרויקטים שרציתי לעבוד עליהם לפני הנסיעה. לפחות הסריגה לא כל כך מושפעת (זו עדיין מלאכה יותר מונוטונית ופחות טוטאלית מבחינת הדרישות הקוגניטיביות). אני מרגישה קצת משותקת, עומדת במקום, ולא כל כך יודעת איך לצאת מזה.

ובכל זאת, איכשהו, אני מרגישה היום קצת אחרת. אולי זה העייפות המצטברת (חוסר שינה בשבוע האחרון פלוס), אבל לא רק. אתמול היה טקס הסיום של הלימודים, ולמרות שאת התעודה לא קיבלתי ולא אקבל בקרוב*, הטקס די סימן לי את הסוף הסופי. במקום תעודות חילקו לנו את שבועת היפוקרטס לוטרינר, בקטלנית, מודפסת בכרומו מבריק. אין לי מושג מה לעשות עם זה. את שלי קיבלתי מהמרצה שהייתה ה"חונכת" שלי בשנה הראשונה, כך שהשלמתי מעגל סימבולי. היום כולו היה די היסטרי**, מה שכנראה תרם לסערת הרגשות הכללית, ולתחושה הזו של שינוי.

ועכשיו, מה? הגעתי לברלין, מצאתי את מקומי לסופ"ש (לפחות) עם משפחה יהודית שחיה קצת מחוץ לעיר. מחר או ביום שני אתחיל לחפש דירה, יותר קרובה למכון גתה בו אלמד. אחרי חודש וחצי בפרברים של מונפלייה, לא מתחשק לי כל כך להעביר חודש בפרברים של ברלין. אני רוצה קצת יותר אקשן, ולפחות איזה קפה אינטרנט או שניים במרחק יריקה, לאור העובדה שהחיבור פה כל כך איטי שאני לא מצליחה אפילו להיכנס לג'ימייל בלי לנסות שעה. ולא נראה לי שבכפר הזה יש קפה אינטרנט, אם בכלל יש פה קפה.

אין לי עדיין תובנות על ברלין, לא הספקתי לראות כלום, חוץ ממעט הנופים בדרך מהשדה לבית. מחר-מחרתיים, אולי.

*עד שאלך לאסוף אותה, אחרי שאחזור לבארסה, כלומר מתישהו בתחילת נובמבר.
** לא ארד לפרטים, רק אציין שהוא התחיל קצת לפני שמונה והסתיים אחרי אחת וחצי.

5 תגובות ל-"עומס יתר קריטי"
  1. hagintlv

    😥

    החברים שלי לא עונים לי למייל. אני משערת שהם בחופשה מחוץ לעיר… בטח מנצלים את הסופ"ש שצמוד לראש השנה וכו'. מבטיחה לעדכן, אם יהיה במה.

    ולגבי העומס שלך… לא יודעת מה להגיד. מבינה את זה, אבל זה העומס שלך. לכן, יותר טוב אשתוק

    שנה טובה. מלאת תובנות ופחות עמוסה. ומאושרת 😆

  2. גיא

    קרייזי,
    דבר ראשון – שנה טובה. שתהיה שנה נפלאה! של תובנות, של אושר, של אהבה ושל בריאות.

    לגבי מה שאת עוברת – יש לי התחושה הזו שהייתי שמח לעזור, אבל ברור שממרחק זה, זה קצת בלתי אפשרי. אם תרשי לי, יש לי רק "תובנה" אחת: את כותבת שהיה לך "די והותר זמן" להחליט. אני חושב שבנקודה הזו, כדאי לך לקחת קצת זמן לעצמך. קחי את הזמן לנשום. שבועיים או אפילו חודשיים הם בהחלט לא "די והותר זמן". את עומדת בצומת בחיים עכשיו, שהיא בטח לא קלה.
    אם יש משהו שלמדתי בשנתיים האחרונות, זה שהציפיות מעצמך יכולות להיות מאוד גבוהות לפעמים. ולפעמים הן גבוהות מדי. איזה רופא אמר לי לא מזמן, שהיום יש המון אנשים אמביציוזיים מאוד, שלפעמים הם לא מאוד מחוברים למה שהם באמת מסוגלים לעשות. וזה פוגע. גם פיסית וגם מנטלית.

    מה שאני מנסה לומר, אני מניח, הוא שאולי הגיע הזמן באמת לנשום קצת. לרדת מהקצב המטורף הזה שאת מתארת. זה לא בריא בשום צורה שהיא. סיימת עכשיו תואר של 5 שנים! זה סוג של סיום תקופה.. אני חושב שהגיע הזמן לשחרר קצת ולהירגע. מגיע לך. באמת מגיע לך.

    שתהיה שנה קלה, קרייזי. ושכל החלטה שלך תוביל אותך בדיוק למקום שבו את רוצה להיות.

  3. vandersister

    הוי, תחושה מוכרת 🙁 אמנם מסלול הלימודים שלי היה משעמם ושגרתי בהרבה משלך, ולא כלל לימודים בכל קצוות תבל, אבל גם לי הגיע רגע שבו הרגשתי כל כך רוויה שלא יכולתי עוד לחשוב על כלום, ובטח שלא לבצע. כנראה שאין מנוס אלא לתת גם לראש מנוחה, ולא לעשות לזמן מה שום דבר מסובך יותר מהליכה, נניח, לבית קפה וגלישה באינטרנט להנאתך 😉 עשית כבר מספיק "פרוייקטים", לא? לא חייבים להיות כל הזמן במרוץ מטורף של להספיק ולעשות ולהשיג. הייתי מציעה שתתרכזי בלנוח וליהנות מהנוף הפסטורלי, אבל נשמע שכבר נמאס לך מנוף פסטורלי 😛 אז אולי אפשר סתם לנוח?…

  4. efyska

    שמעתי שברלין נורא יפה. שבנו אותה אחרי המלחמה והיא נהדרת. מקושטת בבתים עם ארכיטקטורה מעניינת. איכשהו, אני מרגישה שאני לא יכולה לסוע לגרמניה. תמיד יש לי מן רתיעה כזו לא רציונלית בכלל מהגרמנים. עכשיו, כשאני כותבת לך, אני נזכרת שהארכיטקטית ששכרתי היא גרמניה. יש בזה סגירת מעגל – הגרמניה תבנה את הבית של היהודיה בהולנד. 🙄

  5. לימור

    מזדהה עם מה שכתבת. אם יתאפשר, תעשי לעצמך יום כייף ורגוע, תטיילי ותכייפי, והכי חשוב אל תהיה קשה כל כך עם עצמך. לא פשוט לסיים חמש שניים, ולהמשיך כך במרץ- סחתיין עלייך! שתיהיה שנה טובה, רגועה ושלווה:)