צ'יקי צ'יקי

הספרדים הם עם מיוחד. בדרך כלל המשפט הזה מקדים מונולוג משעשע שכולל מיני אנקדוטות לגבי היעילות של הדואר, הטמטום של הממשלה/עירייה/סתם אנשים ברחוב, אבל הפעם הוא מקדים סיפור משעשע, שמוכיח שלספרדים יש חוש הומור, והרבה.

Baila el chiki chiki הוא שמו של שיר ששר רודולופו צ'יקיליקואטרה, ארגנטינאי מבואנוס איירס (יש לו אפילו טמבלר, פייסבוק וגם טוויטר!). טוב, הוא לא באמת ארגנטינאי. הוא דמות שמגולמת על ידי שחקן ספרדי, דוד פרננדז אורטיז. השיר עצמו הוא פרודיה על שירי רגטון (סטייל me gusta la gasolia, למי שמכיר, ולמי שלא, לינק וגם עוד אחד א-לה-שרק), שהופיע לראשונה בתכנית לייט נייט של אנדראו בואנפואנטה (Andreu Buenafuente), שיקרא להלן BF מטעמי נוחות הקלדה.

בסוף ינואר, אדון BF החליט לקדם את השיר בתור מועמד לאירוויזיון. השיר הועלה ל-MySpace, יחד עם שאר השירים המועמדים, ודרכו נבחר השיר שייצג את ספרד בתחרות בבלגרד. באופן מפתיע, או לא, תלוי כמה אתם מכירים את הספרדים, הבדיחה הפכה לרצינית ביותר כשהשיר זכה.

Baila el Chiki-Chiki Eurovisión 2008

השיר המקורי

לאלה מכם שלא מבינים ספרדית שוטפת, השיר משופע בהתייחסויות לאנשי מפתח בחברה הספרדית ומחוצה לה, כמו זפטרו (הנשיא), רחוי (ראש האופוזיציה), המלך, הוגו צ'אבס ועוד. אם יש ביקוש, אתרגם את השיר עצמו.

לפניכם הגרסא הסופית של השיר, כפי שיתחרה בבלגרד. לדעתי הגרסא הזו פחות משעשעת, אולי כי היא כבר פחות חתרנית.

הגרסא הרשמית

נו, נכון שמצביעים השנה לספרד?


עדכון: מצאתי באתר גרסא באנגלית, אם הייתם פשוט חייבים לדעת.

9 תגובות ל-"צ'יקי צ'יקי"
  1. שרון

    אויש. זה פשוט נהדר. אין כמו גאונות ויראלית-מפגרת! 🙂

  2. חסמינה

    mola mogollon!
    ביליתי את סמאנה סנטה בבאסקים, ובאחד הבארים בויטוריה השמיעו את צ'יקי צ'יקי וכולם קיפצצו ורקדו להם את המייקליאסון והרובוקופ כאילו אין מחר, למרות שיש לנו פה תחרות כבדה עם השיר האירי, שהוא בעצם תרנגול הודו שצווח "אירלנדה דוז פואה" עם קוקסינל מזמר לידו, והבנתי שגם לקרואטים יש איזו הפתעה בדמות סבא קשיש שספק שר ספק בקומה. ורק מעודה יזמר לו שיר ללא גימיקים, כי מה זה משנה הכל פוליטיקה גם ככה. לפחות הספרדים מתייחסים לאירויזיון בכבוד הראוי לו!
    יש לי שאלה לא קשורה אליך, איפה אני מוצאת פה שמנת חמוצה? כל פעם שאני חושבת שהצלחתי להבין את הסופר, יש איזה מכשול אחר בדרך!

  3. vandersister

    מצוין… הגיטרה הזעירה הרגה אותי לגמרי. אני חושבת שזה אומר הרבה על מצב האירווויזיון בימינו :mrgreen:

  4. CrazyVet

    שרון, ממש חוכמת ההמונים :mrgreen:

    חסמינה, איפה בבאסקים? משהו מיוחד?
    אני קונה שמנת בחנות טבע אחת ליד הבית. טוב, לא בדיוק שמנת, קרם פרש (עם כפול אחוזי שומן, אבל לפחות טעם של שמנת חמוצה). גם בסופר של האל-קורטה-אינגלס יש (אורגני וגם של פרזידנט), אבל פחות אהבתי.

    ואנדר, ועוד בצבע ורוד! לא ברור לי איך, אבל הגיטרה הזו היא גם ויברטור! הבחור לא רק שר ורוקד, אלא גם ממציא הגיטרה-ויברטור. בקרוב בקניון הקרוב :mrgreen:

  5. חסמינה

    בן זוגי היקר הוא בסקי (פתאום כשכתבתי את זה ככה זה נשמע כמו גזע של כלב! הוא בסקי סיבירי!(: )
    ובמקור הוא מויטוריה, כך שנגזר עלי לבלות שם חגים ומועדים, הפעם עשינו טיולי יום לסן סבסטיאן, לכפר דייגים שנקרא אלנצ'ובה (elenxobe) במילה אחת שהשוס במקום הוא שהכפר כלכך צר (בין צלע ההר למים) שלאוטובוס שמגיע לשם פעם ביום יש פלטפורמה מיוחדת שמסובבת אותו, כי הוא לא יכול לבד, הגענו גם לכנסיה שנמצאת על אי שהשם שלה בבסקית גדול עלי,וצריך לטפס 200 מדרגות שנבנו על מעבר מיוחדכדי להגיע אליה, והבנתי שזה מקום אטרקטיבי לחתונות, באמת מיוחד רק שסבתא שלי היתה מתה בדרך למעלה(אם חתונה בכנסיה לא היתה הורגת אותה קודם) וגם סתם לחיק הטבע לראות איזהשהו מאגר מים שהשמועה אומרת שכשחם שם (עוד לא נתקלתי בזה) הבסקים נוהגים לטבול במימיו. בקשר לשמנת – קניתי בלידל גבינה לבנה 20% ולשמחתי היא די מזכירה בטעמה שמנת חמוצה, פאסו אה פאסו אני עוד אצליח יום אחד, אוחלה.

  6. Chirimoya

    חלק גדול מתוכניות הטלויזיה פה הם גירסה פחות טובה של איזהשהוא אורגינל… ושמנת חמוצה אפשר למצוא גם במרקאדונה.

  7. Chirimoya

    Sorry, wrong post

  8. CrazyVet

    חסמינה, נשמע ממש כיפי. בפעם הבאה שניסע לבאסקים אבקש ממך את השמות של המקומות השווים ביותר. כיף להכיר מקומות כאלה כשיש מידע פנימי 🙂

    צ'ירימויה, אני חושבת שברוב העולם, לא רק בספרד, רוב הטלוויזיה היא מחזור של רעיונות.
    לא ניסיתי את השמנת של מרקדונה, אין לנו אף סניף ממש קרוב לבית. קרובה לדבר האמיתי?

  9. היתוך קר למפגרים » ארכיון הבלוג » אין מזל לתרנגולים באירופה

    […] נורא. לפחות מקומו של בוראט הספרדי מובטח בגמר! תגובות ב- RSS 2.0. אפשר להגיב או לטרקבק […]