סוף דבר

בשעה טובה סיימתי סופסוף (כך נראה) את התהליך הכואב של מעבר בין גרסת וורדפרס אחת לאחרת. מאחר ולא מדובר בשדרוג אלא בהחלפת גרסא, גיליתי (בדרך הקשה, כמובן) שכל הלינקים השתנו, כלומר בעיות של דפי 404 ואי תאימויות. את הבעיה הזו הצלחתי לפתור באמצעות התוסף Redirection, שעושה עבודה מעולה. מצאה חן בעיני אחת התכונות, שהוא אוסף מידע לגבי הודעות 404 ומאפשר לנטר כתובות ללא מוצא.

אמרתי לעצמי, אם כבר הכל התחרבש, נחליף את הפורמט של הלינקים. יותר נחמד. ואז גם החלפתי את ה-Slug לכל הקטגוריות. וכשגיליתי שאני לא ממש מצליחה לשנות את ה-Slug בתגיות, החלטתי לתייג הכל מחדש. בפעם השניה, כי אחרי המעבר תייגתי כבר מחדש (באמצעות אפשרות ה-Mass Tag Edit הנחמדה של Simple Tags. הפעם השתמשתי בתוסף Advanced Tag Entry שמאפשר להגדיר את ה-Slug בעת הזנת תגית חדשה. חשבתי שאם אני לא משתמשת בכל האופציות של Simple Tags, אולי עדיף למצוא תוסף אחר עבור האיחזור של פוסטים קשורים, אולם שניים מהתוספים שניסיתי סירבו לעבוד והשלישי לא מצא חן בעיני בגלל הממשק הווידג'טי. לא נורא, חזרנו ל-Simple Tags, אבל עם ממשק תגיות מוגבל.

עד כה סאגת התוספים, תיוגים, slugs ושאר עינויים סיניים. אני מסרבת להחליף גרסא שוב. זה היה פשוט מסויט. עכשיו נראה כמה קל לשדרג בין גרסאות, מאחר וזו אמורה להיות ההטבה בגרסא הזו.

ותהייה אחרונה. לפעמים נדמה לי שאני מקדישה הרבה יותר זמן לתחזוקה, שדרוגים ושאר עניינים פנימיים בבלוג, במקום להקדיש יותר זמן לכתיבה. אני מניחה שאני לא היחידה שמרגישה כך לפעמים, ומנסה להבין את עצמי, למה חשוב לי כל כך שהדברים יעבדו בצורה פחות או יותר חלקה, למה לעזאזל אני כל כך לא פשרנית, לא מוותרת, כי בסופו של דבר ההתעסקות הזו בפרטים קטנים (ולכאורה לא חשובים) גוזלת זמן, עצבים והרבה מאוד סבלנות. פרפקציוניזם זו תכונה מחורבנת. באמת.

 

כמעט שכחתי – אם אתם מוצאים איזה לינק שבור, אנא דווחו לי דרך טופס יצירת קשר. תודה.

7 תגובות ל-"סוף דבר"
  1. גיא

    היי!
    טוב.. יצא לי לקרוא קצת לאחרונה, אחרי התגובה שלך אצלי בבלוג. כיף לדעת שיש אנשים משוגעי חיות עוד יותר ממני. ובכלל – אנשים יותר משוגעים ממני. זה לא עד כדי כך שכיח, לצערי…
    בכל מקרה – אחלה תבנית. אני לא יודע מה היה פה קודם, אבל זאת נראית מעולה. כשפתחתי את הבלוג שלי לפני איזה חצי שנה, המראה שלו היה הכי פחות חשוב. מבחינתי, לפחות. בדקתי שהיא קריאה בשוא"ש וב-IE, ושלחתי אותה לדרכה. בלי תחכום מיוחד במינו. בסופו של דבר, התחזוקה היא משהו שאנחנו צריכים להחליט עבור עצמינו, לא? הרי הבלוג הוא פשוט דרך תראפיוטית להוציא דברים שעומדים לך בלב/בראש/בבטן וכאלה.
    שמתי לב בזמן האחרון, שכשמשנים את התבניות יותר מדי, זה לא באמת עוזר לגיוון, אלא סתם מרחיק אותי מהמוכר. בלוג צריך להיות מסביר פנים, ביתי, חמים ולעיתים גם עוקצני, לא? ("צריך" זו מילה כבדה, כמובן. אני משתמש בקיצוניות כאן בכוונה). אני חושב שעם כל השינויים בתבניות, הקנקן מתחיל לעניין יותר מאשר תוכנו, וזה קצת מפריע לי.

    בכל מקרה – כאמור – אין לי מושג מה היה פה קודם, אבל צ'ירס!
    בהצלחה במבחנים! :mrgreen:

  2. CrazyVet

    הי גיא,
    תמיד יש אנשים יותר משוגעים. אחרי כל פוסט של ההיתוך הקר שאני קוראת, אני מגיעה למסקנה שהעולם בו אני חיה מאוד מאוד נורמלי…
    התבנית הקודמת הייתה פרשי והחלטתי להחליף בגלל ענייני תגיות (פרשי לא תמכה באופן מובנה בתגיות, ולא הסתדרתי עם התוספים). התבנית עצמה וכל הצד האסטתי פחות מטרידים אותי, אבל כל הנושא של שמישות, נוחיות וניווט יותר משמעותיים מבחינתי.
    יש משהו במה שאתה אומר, גם אני מעדיפה עיצובים יחסית פשוטים. על העיצוב מופקד ידידי טל מבוקרטוב, שלו מגיע גם הקרדיט על צילום תמונת ההדר ועיצובה.

    תודה רבה 🙂 יש עוד קצת זמן (שבועיים, למען הדיווק)…

  3. יוחאי

    לא חוכמה להיות חכם בדיעבד, אבל אצל חנית יש יופי של מדריך על תגים בוורדפס 2.3:
    כאן

  4. CrazyVet

    היי יוחאי,
    אני מכירה את המדריך של חנית, אבל הבעיות שלי היו קצת שונות ומעבר לזה התוספים המומלצים במדריך לא ממש שיתפו פעולה עם הוורדפרס שלי (לדוגמא אצל חנית עובד תוסף הפוסטים הקשורים, ואצלי הוא סירב לעבוד). התוסף בו השתמשתי בשביל לטפל בבעיות התגים גם הוא אחד מהמומלצים במדריך. בקיצור, לפעמים אין ברירה אלא פשוט לחפור ולתקן אחד-אחד.

  5. טל

    סליחה 🙂

  6. CrazyVet

    אין על מה 🙂

  7. סיור בתמונות בחוות הפקולטה | כי וטרינר חייב להיות משוגע

    […] כמובטח לפני זמן רב מדי, תמונות מהחווה של הפקולטה שלי. התמונות צולמו זמן קצר לאחר הבקשה, אך התעכבתי עם הפרסום. מה לעשות, הזמן הוא משאב מוגבל. […]