חמישה בלוגים וטרינריים

תרומתי הצנועה לבלוגדיי היא העשרת תחום הבלוגים על וטרינרים או וטרינריה. חיפשתי במיוחד, למרות שאני חייבת לציין שכבר זמן מה אני מתכננת לעשות כן. מזל שיש אירועים שמחייבים באמת לנקות יוזמה ;).

אז אלה הבלוגים שהעלית בחכתי, כולם באנגלית, כמובן, וכולם נכנסו כבר ל-RSS שלי.

  • VETBLOG. וטרינר יהודי קנדי שגר בטורונטו. הוא מספר על העבודה וגם על החיים. זהירות, יש כמה תמונות שעשויות להיראות לא סימפטיות לבעלי קיבה חלשה.
  • One fourth a veterinarian. הבלוג של לאורה, סטודנטית לוטרינריה שנה שניה בקולג' לוטרינריה של פלורידה. היא כותבת בעיקר על חייה כסטודנטית ועל הלימודים.
  • Senior year – I am 3/4 a veterinarian. הבלוג של אקה סילברגריי (שאני מנחשת שמדובר בבחורה עקב הניק dvmgal וגם הסתברותית יותר סביר שמדובר באישה), סטודנטית שנה רביעית לוטרינריה. גם פה עיקר הכתיבה עוסקת בלימודים ובעניינים שסביב.
  • Thoughts of an (almost) middle-aged veterinarian, or is it mother?. הבלוג של happytaill, שכמו ששם הבלוג מעיד היא וטרינרית בגיל העמידה. כמו האחרים, היא כותבת על העבודה וחייה הפרטיים.

הגעתי רק לארבעה, וכדי להשלים לחמש – בלוג בעברית שעוסק בוטרינריה – הבלוג של ד"ר שלומית לוי, "וטרינריה – לא מה שחשבתם". מקווה שתיהנו.

שבת שלום,

CrazyVet

8 תגובות ל-"חמישה בלוגים וטרינריים"
  1. Xslf

    נתקלתי לא מזמן בבלוג הבא:
    http://www.veterinaryradiology.net/

    מכירה?

  2. CrazyVet

    כן, מכירה. אבל אצלי זה נחשב בלוג "מקצועי" מכדי לפרסם אותו ברבים 🙂
    האמת, אם הייתי בכיוון של קליניקה, זה אחלה אתר. במיוחד בהתחשב שההכשרה הרדיולוגית שלי די שואפת לאפס, תוצר של קורס קטן במיוחד שלא מאפשר להעמיק מי יודע מה.

    והם אפילו משתמשים באותה תבנית כמוני! 😀

  3. Xslf

    לא למדתי רדיולוגיה (מן הסתם), אבל זה די מגניב לראות איך הם מצליחים ממש לפענח את מה שלי נראה כבליל רורשך של כתמים…

    בכל מקרה, קבלי אחד פחות "מקצועי":
    http://www.dolittler.com/

    🙂

  4. CrazyVet

    אחלה אתר, תודה! באיזשהו שלב, כשעוד חשבתי להתמקד בקליניקה, חשבתי לכתוב מדי פעם יותר ברצינות על נושאים "מקצועיים" יותר. אבל זה עבר לי יחד עם השאיפות המקצועיות בתחום הזה. בכל מקרה אני חושבת שיש ערך לאתר דומה בעברית, מה את חושבת?

    בדיוק דיברנו אתמול באחד הסמינרים על הרמפרודיטים, הנושא של הפוסט האחרון בבלוג. המרצה סיפרה לנו על כלבה שהגיעה לעיקור. קראו לה לראות את הכלבה, כי היה לה דגדגן גדול במיוחד. היא מספרת שהוא היה ענק ועם עצם בפנים (כמו הפין של הכלב). בניתוח עצמו הסתבר שהיא הגיעה בעצם לחצי סירוס חצי עיקור – הוציאו לה אשכים ורחם. בסוסות הבעייה יכולה להיות אפילו יותר חמורה, מאחר וערכה של סוסה כשירה לרבייה יכול לעבור את ה-50,000 יורו, בעוד ערכה של חיה שלא יכולה להתרבות הוא בערך 10% מזה. אבל מעט מאוד אנשים בודקים את הסוסה (או הסוס) שהם קונים מהבחינה הזו. ואז, אחרי 3-4 שנים, כשרוצים להרביע… אופס!

    וכן, רדיולוגיה היא באמת התמחות שדורשת לפעמים הרבה דמיון, אבל כמו הכל בחיים, זה בעיקר עניין של ניסיון. אפילו אני יודעת לפענח (ברמה מאוד בסיסית) צילום רנטגן (אם הוא נעשה כהלכה, מה שאין לי מושג איך עושים. נפלאות מערכת החינוך הספרדית 🙂 ).

  5. Xslf

    כשמדברים על הרמפרודיטים אני תמיד נזכרת בילדותי. כשהייתי ילדה (למעשה נערה), אבא שלי עבד בחברת סטארט-אפ שיצרה מערכת של תוכנה/חומרה למיון וניתוח ממוחשב של כרומוזומים.
    היה די מגניב ללכת אליו לעבודה ולהסתכל על slides שונים. היו שם משעממים (כמו כרומוזומים של חיטה) אבל גם מענינים, כמו כרומוזומים מאדם שהיו לו XXY.

    הסיפור הכי מרגש היה slide של ילדה חולת לוקמיה שטופלה בשניידר ועברה השתלת מוח עצם שנתרם מאחיה. היה אפשר לראות בבירור שכדוריות הדם האדומות היו XY, בעוד שאר התאים היו XX, מה שהראה שמוח העצם נקלט בהצלחה.

  6. Xslf

    ולשאלתך- כן! בהחלט! הרושם שלי הוא שוטרינרים בישראל די מעורים באינטרנט, ולאתר בעברית תמיד יש את היתרון של השפה.

  7. ליזה גילבוע

    האמת שרציתי להמליץ על אתר רדיולוגיה מעולה נוסף, בעיקר בגלל שהוא נכתב על ידי וטרינרית ישראלית, ויש לתמוך בקולגות שלנו מישראל 🙂
    http://vet74.weebly.com
    האתר לא בעברית אבל הוא מאוד ברור

  8. CrazyVet

    היי ליזה,
    לא הכרתי את האתר שציינת, ותמיד שמחה להכיר עוד אתרים כאלה.
    תודה 🙂