תגובה ישראלית מותנית

הלכתי עם הזוגי הערב לפגוש חבר שלו שעוזב סופית לדרום ספרד בעוד יומיים. קבענו בבר קטן וחביב ליד פאלאו דה לה מוסיקה (Palau de la Música), שהיה סגור כמובן. בדרכנו, בפלאסה קטלוניה, היה פיצוץ קטן – אולי נפץ, לא יותר מזה, וגם לא ממש קרוב אלינו.

הקפיצה שהבאתי גרמה לי לחשוב למה מפחידים אותי כל כך הנפצים (ולא, זה לא בגלל שאני מזדהה יותר מדי עם הולכי-על-ארבע). כל שנה (עוד יהייה על זה פוסט) בחג הנפצים הגדול אני נהיית פקעת עצבים נוירוטית סטייל פולניה ביום העצמאות. ולא משנה כמה, וכמה שנים, וכמה פעמים שכבר קיללתי את בני התשחורת חובבי הפיצוצים, עדיין לא התרגלתי, ואני עדיין קופצת חצי מטר באוויר שמפוצצים משהו לידי.

אחר כך חשבתי, אולי זו התניה לא מודעת, משהו שהגוף שלי מרגיש ויודע בלי לחשוב. משהו שמובנה בו כל כך הרבה שנים, שאפילו חמש שנים (כמעט) במדינה נטולת מלחמות (אבל קצת אכולת טרור, למרות ש- ETA הם ילדים לעומת החברים שלנו) לא שינו כלל.

זו רק אני שמוזרה?

8 תגובות ל-"תגובה ישראלית מותנית"
  1. yanivmuli

    כנראה שלא, גם לי יש אינסטינקטים דומים כשיש פיצוץ שאני לא מודע אליו (ובד"כ זה ככה). אתמול ביציאה מהבאולינג, שמעתי הדים רחוקים של זיקוקים (מאולם חתונות שבאיזור). לקח לי דקה לוודא כי האוטו שלם.

  2. CrazyVet

    טוב לדעת 😀

  3. בלעם

    גם אצלי.
    מאז מלחמת המפרץ כל פעם שעובר מעלי מטוס, יש לי מועקה קטנה בלב (למרות שאין לזה שום קשר למלחמה, אז זה התחיל). והפיצוצים המבוקרים באתרי סקי מקפיצים אותי תמיד.

  4. אור

    כנ"ל.
    פיצוצים בניו יורק לא מפחידים, פשוט מכניסים אותי לדריכות שאליה הורגלתי עוד בצבא.
    מדהים שגם הניו יורקרים נכנסים ללחץ, הטראומה של 9\11 עדיין חזקה כאן.

  5. CrazyVet

    הספרדים היו בדריכות אחרי הפיגוע במדריד לאיזה שבועיים. ואחר כך הם חזרו לשים את התיקים ברכבת למעלה, ולא לשים לב לכלום.
    בדיוק בסופ"ש שבועיים אחרי הפיגוע נסענו באוטובוס מהחוף הביתה, והייתה שם שקית זבל שחורה לא מזוהה. אנשים נכנסו ללחץ, וקראו לנהג, שבחוכמתו הרבה בעט בשקית. היא נפתחה, וכולם נרגעו כשראו שיש בפנים "רק" בגדים
    ספרדים. לא לימדו אותם שבחפץ חשוד אסור לגעת, וגם לא להתקרב? :mrgreen:

  6. ההיא

    לא מוזר בכלל בעיניי. שנה עברה מאז מלחמת לבנון 2 (השלישית בקרוב בקולנוע הקרוב למתנ"סנו) ובמהלכה, מתישהו בחורף, כבר חשבתי שלגמרי עבר לי האינסטינקט של לקפוץ בכל פעם שיש צליל שמזכיר סירנה. ואז היו הצפירות של יום השואה ויום הזכרון, שקצת מזכירות, והלו! זה חזר לגמרי – אני מזנקת לגבהים מפתיעים כל פעם שנשמע משהו שאפילו מזכיר את הצליל הזה.
    התגובות האלה נצרבות בתודעה, או בגוף, או בשניהם, ואולי בגלל שהן קשורות למצבי סכנה, מאוד קשה להפטר מהן. אז זה נשמע לי טבעי (גם אם עגום) שמי שבא ממציאות ישראלית ימצא את עצמו תמיד בדרגה גבוהה יותר של כוננות מאחרים.

  7. לימור

    כנראה שכולנו מוזרים…
    נימצאים בדריכות תמידית, גם כשעוזבים את הארץ.
    קצת עצוב.

  8. זיו רייך

    אהבתי