הילולה

ו', הבחור שעובד בחנות יין, עוזב בעוד שבוע. כשהוא סיפר לנו על העזיבה העתידית, דיברנו על ארוחת ערב – אנחנו על האוכל (בדגש ישראלי, כמובן), הוא על היין. אתמול הייתה הארוחה. נכחו – הזוגי, ר' הישראלית ור' הקטלנית, אותה הכרנו בטעימות היין שארגנה החנות.

הזוגי לקח על עצמו את הבישול, בעוד אני שיננתי פרוצדורות של כירורגיה קלינית. בהתחלה חשבנו להגיש רק חומוס, אבל בהתחשב באיכות היין, החלטנו על תפריט מורכב יותר. אז היה חומוס עם תוספות – בשר ופטריות (בנפרד), חצילים קלויים עם טחינה ויוגורט עזים, פלפלים קלויים, קבבוני טלה עם טחינה ירוקה ודגים מטוגנים (שאמורים היו להיות ברבוניות, אבל לא מצאנו) על מחית חצילים. לקינוח – מלבי וניל (לא מצאנו מי ורדים) עם פטל טרי ורוטב פירות אדומים.

ו' גם לקח ברצינות את המשימה [מצטערת, לא יהיו פה משפטים בסגנון "יין בצבע דובדבן עמוק וארומת פירות אדומים", שתינו בשביל לשתות, לא בשביל לדבר על זה]. פתחנו את הערב (אחרי מוחיטו ששתו החבר'ה לפני שהגעתי מהמכון) עם קאווה Sumarroca Brut Reserva. נחמד (לא יצא לי ממש להעמיק, טיגנתי תוך כדי את הדגים והקבבונים). המשכנו עם יין לבן אלזסי, פינו גריס של Patergarten מבציר 2005. הייתה הסכמה שזו הייתה ה"נפילה" של הערב, יין מתוק מדי (אבל אף אחד לא התלונן באמת, והבקבוק נגמר מהר מאוד).

אחרי הלבן, הגיע תורם של האדומים. ראשון היה היין Cepas Viejas (פירוש מילולי – גפנים זקנות) של היקב דומיניו גק טארס (Dominio de Tares) מאזור היין ביירזו (Bierzo) שבלאון (Leon). יין זני שמכיל רק ענבי מנסיה (Mencia) – לטענתו של ו', הזן האציל ביותר מזני ספרד. היה פנטסטי.

והגראנד פינלה של ו' – הריוחה הראשון שערב לחכי (היו לי התנסויות לא משהו עם הריוחה). רמון בילבאו (Ramón Bilbao) רזרבה בציר 2001. 90% טמפרניו (Tempranillo) ו-10% גראנסיאנו (Graciano) ומאזואלו (Mazuelo), מיושן 20 חודשים בחבית ו-20 חודשים נוספים בבקבוק.

מיותר לציין שכולנו סיימנו די שפוכים, שתויים ושבעים. כמו תמיד, הזוגי הבריק במטבח (ואני הברקתי את המטבח היום בבוקר). אם לא הייתי שומרת כמה קבבונים למשוגעת (שבאה לאכול היום צהריים), לא היה נשאר כלום (חוץ מחומוס).

לצערי, אין תמונות. הכל נאכל כל כך מהר…

2 תגובות ל-"הילולה"
  1. אחותך

    זה נשמע כל כך כיף!!
    במיוחד לאור התהיות האחרונות שלי, לגבי לאן החיים מובילים. אני יודעת, אני יודעת, לחיות את ההווה, והעתיד כבר יבוא מעצמו. אבל אני לא יכולה שלא לחשוב על העתיד, על האפשרות הלגשים ולשנות את החברה הישראלית, ואיך ומה לעשות בתוך כל הקטגוריה הזאת ושזה לא יהיה רק מילים יפות, לעומת הרצון שיש לי כבר שנים כן להיות סטודנטית וללמוד ולצאת ולטייל ולהיחשף ולבנות חיים.
    ואיך בונים חיים?! איך בונים אירועים כאלה? איך זה כשאת צריכה לבנות לעצמך את הלו"ז, ואין לו"זניק שמכין את הכל בשבילך. האחריות על חייך בידיך, וזה מדהים אותי כל פעם מחדש לקרוא בבלוג איך את מבצעת את המשימה בכבוד. הכובע יורד מראשי, ואני יכולה רק לאחל לעצמי להצליח בבניית החיים. בנתיים אני מבולבלת 😕
    אוהבת, אחותך 😉

  2. CrazyVet

    שמחה לדעת שאת מוצאת את הזמן לקרוא :mrgreen:

    אין לי הרבה טיפים לדרכים "ליצור חיים", כי בסופו של דבר האירועים האלה הם אנקדוטיים, ורוב הזמן השגרה זורמת על מי מנוחות ללא הפרעות מיוחדות. אני אוהבת את השגרה שלי, בסופו של דבר (אפילו אם זה אומר לראות האוס בדיבוב לספרדית). יחד עם זאת, יש פעמים שאני מרגישה "כלואה" בשגרה, ודווקא אז קשה למצוא את הדרכים לעשות משהו מיוחד. הדברים הכי מיוחדים קורים לבדם, או כמו שאמר ג'ון לנון – החיים זה מה שקורה לך כשאתה עסוק בלעשות תוכניות.

    אם את רוצה לנסות לשנות את העולם, עכשיו זה הזמן, כשעוד יש לך אנרגיות ואמונה ביכולתך לשנות, והנפש שלך עוד אופטימית. קשה לעשות את זה כשאת כבר אכולת אכזבות מהחיים של ה"מבוגרים" ששוחקים מאוד את התכונות האלה (לא שאני אכולת אכזבות, אבל אני הרבה פחות אופטימית משהייתי לפני 10 שנים).